onsdag 31 augusti 2016

Favorit i repris - Dödskallesjalen


Nu har det helt plötsligt blivit poppis att virka dödskallesjal igen...och det är ju jättekul att sånt man virkade för flera år sedan kommer tillbaka...nästan som Pokemon Go..:)


Det är roligt och utmanande att ta fram mönster och uppdatera dom i nya sammanhang och nya färger och stilar, och de blir helt fantastiska igen.

Fick en ide att varför inte virka sjalen igen, och då med höstens trendiga färg petrol.
Så, så fick det bli ! och hur häftig blev inte den ?..

Gjorde den på 2 kvällar och sedan virkade jag en pom pom kant runt som gjorde sjalen extra exklusiv, trendig och snygg även att det är ett dödskallemönster och alla kanske inte gillar sånt, men här fick den en mjukare stil med kantmönstret runt och färgen på sjalen.

Valde att hela sjalen och även pom pom kanten skulle vara i samma färg så det inte blir rörigt titta på den med mönstret och att den skall vara lätt och matcha med andra kläder, och den fick faktiskt en mer exklusivare stil i enhetlig färg...Så jag kan inte annat vara än väldigt nöjd.


Sedan att hänga sjalen lite snyggt på ena axeln och fästa sjalen med en broschnål blir himla snyggt, så fler sjalar i olika mönster får det nog bli under hösten...hoppas bara att tiden räcker till det.



Mönstret till sjalen hittar ni Här 
och till pom pom kanten Här

Har ni några frågor så är det bara att höra av er så hjälper jag er så klart. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Först vill jag bara säga att vilken underbar blogg 😊🌹👍 Vilken tur att jag hittat detta. Du är verkligen duktig 👍 undrar var mönstret till den svarta "sjalen" finns, som var på bild med pokemon mössorna? Eller är det jag som är blind.. 😃 Mvh// JL

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också