lördag 10 september 2016

Sytt babyneste - säljes

Har återupptagit mitt intresse för att sy, efter att min dotter visade så fina mössor m.m som hon sytt. Det är mer mössor, snuttisar m.m för små barn, och det går ju snabbt att göra. Inte för vi har någon så liten på gång i familjen men kunde vara en ide att sälja på kommande höst/julmarknader. 

Så vi tog oss en sväng till Göksäter på Orust och OOOJJJJ vad mycket fina tyger de hade...helt sjukt mycket och inspirationen började flöda och betalkortet ena fladdrade där inne. Men nu har jag så det räcker ett tag...tror jag :) Priserna är oerhört mycket billigare där än hos andra affärer och webbshoppar. 
Jag har då sedan innan sytt en rosa babynest, och köpte nu mer tyg och sytt ytterligare en till. Den går i svart/vitt med blommor och blev väldigt fin. 
Pris och mer info längre ned i inlägget 


Är ni intresserad av att köpa denna så kostar den 450 kr inkl frakt, och det finns bara 1 st av denna. 


 Botten är sydd i bomullssatin och 1 skumbotten i.
Sedan är det bomull på de övriga tygen. Runt kanten är det sytt med spetsband och dragsko längst ner för att forma nestet. Rosett och hjärta medföljer. 
Mått: 75 x 40 cm




Mönstret till denna är gjort på frihand då jag tyckte de andra som ligger ute är så jobbiga att sy och trä i vadden. Jag sydde botten för sig och sedan sydde jag på en lång kanal med det svart/vita och fyllde m vadd. 

Nu skall jag fortsätta och virka lite, försöker hålla båda intressena igång. 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



2 kommentarer:

  1. Vilket fint babynest du gjort. Snyggt tyg

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag skulle vilja köpa en popcorn mössa utav dej. Är det något du kan tänka dej att sticka? �� http://camillaslivsstil.blogspot.se/2014/02/virkad-popcorn-mossa.html?m=1

    Hälsningar
    /Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också